Det blev flera medaljer.
Wernamo Ju-Jutsu tävlade på SMEtt team på 15 tävlande åkte till Frankrike och tre av dem var från Värnamo.
Fina framgångar för Wernamo Ju-Jutsu på EM i FrankrikeFlera nådde fina framgångar.
Starka resultat av Wernamo Ju-jutsu i DanmarkIsak Skottestad från Gislaveds kommun kammade hem SM-guld i karate i kategorin kadett 14-15 år.
Skottestad tog USM-guld Vann på fredagen VM-finalen.
VM-guld till Moa Carlsson från Marieholmsbruk: ”Betyder allt för mig”Wernamo Ju-Jutsuklubb hade två deltagare med på EM i Jujutsu. Det gick bra för båda, men allra bäst…
EM-brons för Kimon: ”Väldigt nöjd”EM i Ju-Jutsu kommer upp och Wernamo Ju-Jutsuklubb kommer ha med två deltagare.
Två Värnamokillar till EM Elva medaljer till Sverige.
Svenska framgångar på EM - brons till Moa CarlssonBröderna Sebastian och Dennis Fränberg ville hyra en lokal för att ha någonstans att träna. Men det…
De gör Nissafors till ett kampsportsnäste: ”Vi är ett härligt gäng”I våras blev Moa Carlsson från Marieholm svensk mästare i thaiboxning. I december tänker hon bli…
Moa från Marieholm åker till VM med tydligt mål: ”Jag vill bli bäst i världen”Under den gångna helgen hölls jujutsu-SM i Östbohallen i Värnamo.
Lokala framgångar på jujutsu-SM i VärnamoWernamo Jujutsuklubb skickade fyra deltagare till helgens Nordic Open championships i Nacka. De kom…
Tre guld och ett brons till VärnamoklubbBidrag till boxningsmatta och ridlampor
Glädjebesked från politikerna – beviljar bidrag till boxare efter branden och ryttarnas ljusproblemUnder den gångna helgen var Wernamo Jujutsu i Skåne och tävlade.
Fina framgångar för Wernamo JujutsuViper Taekwondo är en av Sveriges snabbast växande klubbar och i helgen anordnade de tillsammans…
Snabbt växande klubb jobbar mot stortävling i september18-åriga Moa Carlsson gjorde på SM i thaiboxning sina första seniormatcher. Och att tjejen från…
Gjorde sina första seniormatcher - och tog SM-guld direktInte mindre än tio idrottare med lokal koppling uppmärksammades när kommunfullmäktige möttes i…
Tio unga idrottare prisades för sina prestationerKarateklubben lyckades för femte året fullfölja traditionen att träna med världsinstruktören Sensei…
Världsinstruktören är trogen karateklubbens träningsläger: ”Det betyder mycket för oss”Hon är snabbare, starkare och bättre än någonsin. 17-åriga Moa Carlsson tog nyligen sitt andra SM…
Moa Carlsson efter guldet: ”Målet är att bli bäst i världen”I december vann kampsportstjejen Cornelia Holm sin fjärde match som proffs. Under fredagskvällen…
Värnamotjejen fajtades i Abu Dhabi: ”Inga skador, bara ett brustet hjärta som läker med tiden”På juldagen fick Cornelia Holm en "försenad julklapp".
I slutet av januari åker hon så till Abu…
Cornelia laddar för nästa fajt: "Jag kommer vara i mitt livs bästa form"Hon fortsatte träna karate även när kompisarna slutade. Nu har hon prisats av kommunen för sitt…
Hon får årets ungdomsledarstipendium: ”Jag blev jättechockad”Värnamobördiga Cornelia Holm vann på teknisk knockout över grekiskan Amilia Kapri när det var stor…
Vinst för Cornelia Holm vid stor kampsportsgala i Göteborg: ”Jag kände press”Cornelia Holm har varit hippie, punkare och försökt sig på en rapkarriär.
Till slut hittade hon så…
Hon närmar sig UFC: "Jag känner att jag är på den nivån"Fem motståndare tackade nej efter att först ha sagt ja.
På det sjätte försöket slutade det…
Det blir fajt för Holm: "En tjej jag verkligen bör slå"Wictor Lindroth, bördig från Hillerstorp men numera boende i Värnamo, gick en tuff och spännande…
Gick stenhård match när Champions Fight Night avgjordes: ”Vi var blåslagna”Cornelia Holm har tränat väldigt hårt och förberett sig länge.
Allt för att kunna göra så bra…
Cornelias proffsmatch kan ställas in: "Sjukt frustrerande"Under veckan och helgen samlas över 150 personer från hela världen i Gisle sportcenter.
Stort världsläger i Gislaved: "Väldigt glada över att vara här"En lös benbit i ena höften ställer till stora problem för proffsboxaren Oliver Flodin.
— Jag har…
Tuff rond för proffsboxaren Oliver FlodinStorpublik i Slovakien.
Då vann Cornelia Holm från Värnamo sin tredje proffsmatch.
– Jag har…
Efter ny proffsvinst: "Början på något väldigt stort"Proffsdebuten är gjord – efter 123 sekunder tog den slut.
Så hur var känslan då?
– Magisk, säger…
"Här har du alltid gjort allt jäkla slit själv"Det började med JSM-guld.
Det fortsatte med att hon blev uttagen till JVM och ska på läger med…
Vilka dagar för Moa: "Jag lever i min dröm"På fritiden sysslar han med självförsvar, men mot de fyra ynglingarna hade han inte en chans.
– En…
”Jag har knappt ord för det som har hänt”Han sa upp sig från jobbet för att kunna satsa helhjärtat. Till helgen är det SM som gäller för…
Han storsatsar på thaiboxningen Är det en tävlingsform, motion, ett sätt att försvara sig, eller…?
– För mig är thaiboxning ett…
”Thaiboxning ett sätt att få ut sina aggressioner”– 2018 var ett kasst år. 2019 kan bara bli bättre, konstaterar MMA-fightern från Värnamo.
Cornelia fajtas i dokusåpaFör bara ett halvår sedan startade Dennis och Sebastian Fränberg en förening för träningssugna i…
Två medlemmar blev 50 på ett halvårMed hjälp av 512 snedsågade klossar och en massa ideella timmar, är nu den gamla biografen invigd…
Bion har blivit kampsportsanläggningHan startade kick- och thaiboxningsklubben 1988 och har varit huvudtränare och ordförande.
Men så…
Fann kärleken – slutar i Anderstorp efter 30 årI mitten av maj ställde Kenny Hong upp i sitt första senior-VM i thaiboxning.
Ett VM-brons senare…
Kenny fixade Anderstorps största triumf – nu lämnar han klubben – Jag är 46 år, men känner mig som 25 på mattan, säger Nico Christoforidis.
I helgen slog han alla…
Nico slog alla med häpnadDennis och Sebastian Fränberg ville ha någonstans att träna – det slutade med att de valde att…
De startar ny förening i NissaforsVästbo Judoklubbs Anders Karlsson har utsetts till Årets eldsjäl av Svenska Judoförbundet.
–…
"Min drivkraft är att se andra lyckas"Bruce Lee, Rocky Stallone och andra gamla kämpar från filmvärlden har för länge sedan övergett…
Övergivna bion blir träningscentrum: ”Perfekt lokal för att träna kampsport”Han tog nyligen silver på SM. Nu satsar Kenny Hong från Hillerstorp på att bli bäst i världen.
–…
Efter SM-silvret - nu drömmer Kenny om VM-guld: "Målet är att stå överst på pallen"