Annons

Annons

Annons

Pandemin i Finnveden

Så ska gymnasiet täppa till kunskapsgapet efter distansundervisningen

Distansundervisningen under pandemin har skapat ett kunskapsgap. Nu försöker GKC hjälpa eleverna att komma ikapp.

– Effekten av detta kommer vi att ha med oss en tid. Det kan vara sådana saker som kommer senare också, att man är otränad i vissa sammanhang, säger läraren Elina Jonsson.

Text

Skolledning och lärare på GKC ser att det uppstod ett kunskapsgap under pandemins distansundervisning.

Bild: Hanna Eklöf

Annons

Det uppstod ett kunskapsgap när skolan periodvis blev tvungen att övergå till distansundervisning under pandemin. Det har man förstått genom utvärderingar av distansundervisningen och i samtal med lärare, berättar Martin Alkemark, gymnasiechef på GKC, Gnosjöandans Kunskapscentrum. Dessutom visar nationella undersökningar att distansundervisning har fått den effekten.

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Till toppen av sidan