Annons

Annons

Annons

Gnosjö

Nu har Gnosjöandan ett platsvarumärke: ”Det behövde få ett uttryck”

För drygt två år sedan beslutade kommunen och näringslivet att de skulle ta fram ett platsvarumärke tillsammans, för att fler ska vilja bo i kommunen. Nu är själva platsvarumärket Gnosjöandan klart, men arbetet fortsätter.

– Det handlar inte bara om färg och form, säger näringslivsutvecklare Katrin Löwe.

Text

Nyligen var Göran Göhlin, ordförande i Gnosjöandans Näringslivsförening, och Katrin Löwe, näringslivsutvecklare, på plats på Elmia Subcontractor, bland annat för att visa vad Gnosjöandan innebär.

Bild: Privat

Annons

Både Gnosjö kommun och näringslivet vill att fler ska flytta till Gnosjö. Det är en av anledningarna till att de bestämde sig för att, gemensamt, ta fram ett så kallat platsvarumärke.

0 kren månad

Läs vidare med Digital

Läs för 0 kr i en månad – därefter tills vidare 149 kr/månad. Ingen bindningstid. Säg upp när du vill.

Visa vad som ingår i Digital

Det här ingår i Digitalpaketet

  • Alla nyheter på vn.se
  • Nyhetsappen med pushnotiser
  • Nyhetsbrev med senaste nytt

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Till toppen av sidan